ISLAM: Ahl al Sunnah wal Yama'ah
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ISLAM: Ahl al Sunnah wal Yama'ah

En este lugar pretendemos dar información clara acerca de Ahl al Sunnah wal Yama'ah. Con absoluta fidelidad y obediencia a los principios islámicos traídos por inspiración Divina a nuestro Profeta salla Allah aleihi wa salam
 
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 Hay alguna diferencia en la forma de postrarse de los hombres y la de las mujere

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MensajeTema: Hay alguna diferencia en la forma de postrarse de los hombres y la de las mujere   Hay alguna diferencia en la forma de postrarse de los hombres y la de las mujere EmptyDom Nov 30, 2008 12:03 pm

Hay alguna diferencia en la forma de postrarse de los hombres y la de las mujere BemiAllah56



Hay alguna diferencia en la forma de postrarse de los hombres y la de las mujeres?.

Question #38162

Pregunta:
Hay alguna diferencia en la forma de postrarse de los hombres y la de las mujeres?.

Respuesta:

Las alabanzas a Allaah.
Algunos de los sabios son de la opinion que hombres y mujer deben orar diferentemente, y ellos citan varios ahaadeeth como evidencia para eso, pero éstos son todos da’eef (débil) y no pueden ser tomado como evidencia.


Vea la respuesta a la pregunta no. 9276.


Pero la opinion correcta es que no hay diferencia en los hombres de la manera y las mujeres oran.


Shaykh Muhammad ibn ‘Uthaymeen dijo, negando la vista del fuqaha' eso de "las mujeres no deben esparcir sus brazos fuera, más bien los deben mantener cerca de sus lados y cuando ellas postran deben apretar los estómagos a muslos y sus muslos a sus pantorrillas… porque ellas deben ocultarse a sí mismas, y comprimiendose a sí mismo se oculta más que esparciendo hacia fuera." Ibn ‘Uthaymeen (que Allaah tenga misericordia en él) dijo:


Esto se puede contestar en varias maneras:

1 – Esta razón no puede mantenerse contra el significado general de los textos que indican que las mujeres son como los hombres con respecto a las resoluciones, especialmente desde que el Profeta (la paz y las bendiciones de Allaah están sobre él) dijo: "Orad como me habeis visto a mí orando," y esto se dirige en términos generales, inclusive tanto los hombres como las mujeres.


2 – Esta razón es superflua porque generalmente, como es prescrito, las mujeres oran solas en sus casas sin hombres presentes. En ese caso no hay necesidad para ellas de comprimirse a sí mismas, así que ningun hombre las puede ver.


3 – Usted dice que ella levanta las manos, y levantar las manos es más probable de descubrirse que esparciendo los brazos cuando se postran. Pero a pesar de eso, usted dice que es Sunnah para ella levantar las manos, porque el principio básico es que las resoluciones se aplican igualmente a hombres y mujeres.


There are no exceptions for women in any of these matters.


La vista correcta es: Las mujeres deben hacer las mismas cosas que hombres hacen en la oración, así que ellos deben levantar las manos y esparcir sus brazos fuera cuando se estan postrando, y hacer sus espaldas rectas al inclinarse y levantar los estómagos arriba de sus muslos, y sus muslos arriba de sus pantorrillas, cuando se esten postrando… ellos deben sentarse en el pie izquierdo con el pie derecho mantenido verticalmente al sentarse entre las dos postraciones y en el primer tashahhud.



En el último tashahhud de la oración hay sólo un tashahhud, y ellos deben sentarse mutawarrikan (con el muslo superior izquierdo en el suelo y ambos pies que salen de uno (el derecho) el lado) durante el tashahhud final de las oraciones de tres- y de cuatro rak’ah.


Al-Sharh al-Mumti’, 3/304, 303


Shaykh al-Albaani (Que Allaah tenga misericordia de él) dijo, al final de su libro al- Sifat Salaat al-Nabi (la paz y las bendiciones de Allaah están sobre él) (La Oración del Profeta Descrita) :


"Todo lo que ha sido mencionado de la descripción de la oración de Profeta (la paz y las bendiciones de Allaah sean con él) se aplica igualmente a hombres y mujeres, para no hay nada en el Sunnah de necesitar la excepción de mujeres de cualquiera de estas descripciones; de hecho, la generalidad de su declaración (la paz y las bendiciones de Allaah sean con él), 'Orad como me habeis visto a mí orando', incluye a las mujeres"


Si asumimos que una mujer ora en un lugar público donde los hombres la pueden ver, tal como en el Haram en Makkah, o en un parque – si ella tiene que orar allí – entonces ella debe tener cuidado con respecto a cada acción que puede llevar a destapar cualquier parte de ella, y tomar las precauciones extra en este caso. Y Allaah sabe mejor.

Islam Q&A (www.islam-qa.com)

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=38162&dgn=4


Traducido por Ummu Abderahman al Ishbiliya


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Última edición por Admin el Mar Mar 01, 2011 7:25 am, editado 1 vez
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MensajeTema: Re: Hay alguna diferencia en la forma de postrarse de los hombres y la de las mujere   Hay alguna diferencia en la forma de postrarse de los hombres y la de las mujere EmptyDom Nov 30, 2008 12:04 pm

Question :
Is there a difference in the way men and women prostrate?.
Answer :
Praise be to Allaah.
Some of the scholars are of the view that men and woman should pray differently, and they quote a number of ahaadeeth as evidence for that, but these are all da’eef (weak) and cannot be taken as evidence.
See the answer to question no. 9276.
But the correct view is that there is no difference in the way men and women pray.
Shaykh Muhammad ibn ‘Uthaymeen said, refuting the view of the fuqaha’ that “women should not spread their arms out, rather they should keep them close to their sides and when they prostrate they should press their stomachs to their thighs and their thighs to their calves… because they should conceal themselves, and compressing themselves is more concealing than spreading out.” Ibn ‘Uthaymeen (may Allaah have mercy on him) said:
This may be answered in several ways:
1 – This reason cannot stand up against the general meaning of the texts which indicate that women are like men with regard to rulings, especially since the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Pray as you have seen me praying,” and this is addressed in general terms, including both men and women.
2 – This reason is redundant because usually, as is prescribed, women pray alone in their houses with no men present. In that case there is no need for them to compress themselves, so long as no men can see them.
3 – You say that she raises her hands, and raising the hands is more likely to uncover than spreading the arms when prostrating. But despite that you say that it is Sunnah for her to raise her hands, because the basic principle is that the rulings apply equally to men and women.
The correct view is:
Women should do the same things that men do in the prayer, so they should raise their hands and spread their arms out when prostrating, and make their backs level when bowing and lift their stomachs up off their thighs, and their thighs up off their calves, when prostrating… they should sit on the left foot with the right foot held upright when sitting between the two prostrations and in the first tashahhud. In the last tashahhud of the prayer there is only one tashahhud, and they should sit mutawarrikan (with the left upper thigh on the ground and both feet protruding from one (the right) side) during the final tashahhud of three- and four-rak’ah prayers.
There are no exceptions for women in any of these matters.
Al-Sharh al-Mumti’, 3/304, 303
Shaykh al-Albaani (may Allaah have mercy on him) said, at the end of his book Sifat Salaat al-Nabi (peace and blessings of Allaah be upon him) (The Prophet’s Prayer Described):
“All that has been mentioned of the description of the Prophet's prayer (peace and blessings of Allaah be upon him) applies equally to men and women, for there is nothing in the Sunnah to necessitate the exception of women from any of these descriptions; in fact, the generality of his statement (peace and blessings of Allaah be upon him), ‘Pray as you have seen me praying’, includes women”
If we assume that a woman is praying in a public place where men may see her, such as in the Haram in Makkah, or in a park – if she has to pray there – then she should be careful with regard to every action that may lead to uncovering any part of her, and take extra precautions in this case. And Allaah knows best.
Islam Q&A (www.islam-qa.com)
http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=38162&dgn=4
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MensajeTema: Re: Hay alguna diferencia en la forma de postrarse de los hombres y la de las mujere   Hay alguna diferencia en la forma de postrarse de los hombres y la de las mujere EmptyDom Nov 30, 2008 12:05 pm

Question :
Is there a difference in the way men and women prostrate?.
Answer :
Praise be to Allaah.
Some of the scholars are of the view that men and woman should pray differently, and they quote a number of ahaadeeth as evidence for that, but these are all da’eef (weak) and cannot be taken as evidence.
See the answer to question no. 9276.
But the correct view is that there is no difference in the way men and women pray.
Shaykh Muhammad ibn ‘Uthaymeen said, refuting the view of the fuqaha’ that “women should not spread their arms out, rather they should keep them close to their sides and when they prostrate they should press their stomachs to their thighs and their thighs to their calves… because they should conceal themselves, and compressing themselves is more concealing than spreading out.” Ibn ‘Uthaymeen (may Allaah have mercy on him) said:
This may be answered in several ways:
1 – This reason cannot stand up against the general meaning of the texts which indicate that women are like men with regard to rulings, especially since the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Pray as you have seen me praying,” and this is addressed in general terms, including both men and women.
2 – This reason is redundant because usually, as is prescribed, women pray alone in their houses with no men present. In that case there is no need for them to compress themselves, so long as no men can see them.
3 – You say that she raises her hands, and raising the hands is more likely to uncover than spreading the arms when prostrating. But despite that you say that it is Sunnah for her to raise her hands, because the basic principle is that the rulings apply equally to men and women.
The correct view is:
Women should do the same things that men do in the prayer, so they should raise their hands and spread their arms out when prostrating, and make their backs level when bowing and lift their stomachs up off their thighs, and their thighs up off their calves, when prostrating… they should sit on the left foot with the right foot held upright when sitting between the two prostrations and in the first tashahhud. In the last tashahhud of the prayer there is only one tashahhud, and they should sit mutawarrikan (with the left upper thigh on the ground and both feet protruding from one (the right) side) during the final tashahhud of three- and four-rak’ah prayers.
There are no exceptions for women in any of these matters.
Al-Sharh al-Mumti’, 3/304, 303
Shaykh al-Albaani (may Allaah have mercy on him) said, at the end of his book Sifat Salaat al-Nabi (peace and blessings of Allaah be upon him) (The Prophet’s Prayer Described):
“All that has been mentioned of the description of the Prophet's prayer (peace and blessings of Allaah be upon him) applies equally to men and women, for there is nothing in the Sunnah to necessitate the exception of women from any of these descriptions; in fact, the generality of his statement (peace and blessings of Allaah be upon him), ‘Pray as you have seen me praying’, includes women”
If we assume that a woman is praying in a public place where men may see her, such as in the Haram in Makkah, or in a park – if she has to pray there – then she should be careful with regard to every action that may lead to uncovering any part of her, and take extra precautions in this case. And Allaah knows best.
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